Geoblog.pl    juska    Podróże    Wyprawa do Rumunii    Rumunia - przejście graniczne
2007

Rumunia - przejście graniczne

Rumunia
Rumunia, Satu Mare

Przkeraczamy granice - zaledwie kilka metrów granicznych i widzimy zupełnie inny kraj niż ten oglądany jeszcze kilka minut temu.
Rumunia nie może równać sie z Węgrami pod względem infrastruktury, ale pod innymi względami śmiało może stawać do wyścigu o miano najbardziej gościnnego i pięknego kraju.

Rumunia - rum. România, to kraj w południowo-wschodniej części Europy. Graniczy z Węgrami i Serbią na zachodzie, Bułgarią na południu wzdłuż Dunaju, oraz Ukrainą i Republiką Mołdawii na północy. Kraj ma także dostęp do Morza Czarnego. Bukareszt (rum. Bucureşti) jest stolicą i największym miastem Rumunii.

Od 29 marca 2004 roku Rumunia jest członkiem NATO, a od 1 stycznia 2007 także Unii Europejskiej. Po przyjęciu do organizacji, Rumunia stała się siódmym według liczby ludności krajem wspólnoty - myślę, ze to właśnie powód, dla którego warto odwiedzić Rumunie właśnie teraz, widzieć przemiany zachodzące tam po wstapieniu do krajów zrzeszonych w UE i wyrobić sobie własny pogląd- na wszystko: od kultury, zagospodarowania turystycznego do przemian dot. infrastruktury, remontów, polepszenia mieszkalnictwa.
"Kraj różnic społecznych" - to chyba odpowiednie okreslenie.